Sunday, May 19, 2013

Heideggerian mornings


you are just a one, plus (another) one that watches the latter. you are a one and a other.
tu est un on, et un (autre) on qui regarde le premier. tu est un on et un autre.
tu es um alguem, e mais um (outro) alguem que olha o primeiro, o outro. tu es um alguem e um outro.

I am an "I am"er
je suis un "je suis"eur
eu sou um "eu sou"ador

I am a one that "I am"s
je suis un on qui "je suis"es
eu sou um alguem que "eu sou"a

I am the one that "I am"s
je suis l'on qui "je suis"se
eu sou o um que "eu sou"a


Heidegger's project, "being and time" and "on the way to language" (from where these echoes above come) is the most incredible thing that I have ever seen in this world.
Le project de Heidegger, "etre et temps" et "acheminement vers la parole" (d'ou viennent ces echos), est la chose la plus incroyable que j'ai jamais vu dans le monde.
O projecto de Heidegger, "o ser e o tempo" e "a caminho da linguagem" (de onde ressaltam estes ecos em mim), e' a coisa mais incrivel que eu ja' vi neste mundo.

1 comment: